معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2005879
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

۞ امام صادق (ع) از جد خود امام سجاد (ع) نقل مي كنند: امام حسين (ع) دو انگشتري داشت كه نقش يكي از آنها « لا أله إلّا الله عُدّة لِلِقاءِ الله » و ديگري « إنَّ اللهَ بالِغُ أَمرِه » بود. (امالي صدوق:193،بحار:43/247)

[توضيح: امام حسين (ع) اين دو انگشتري را قبل از شهادت به امام سجاد (ع) دادند و بعد از ايشان به امام باقر (ع) و سپس به امام صادق (ع) رسيد.]



۞ امام صادق (ع) می فرماید : نقش نگین (یکی از انگشترهای امام حسین (ع)) چنین بوده « حَسبِیَ الله ». (کافی:6/473،وسائل:5/98)

۞ در حدیث دیگری امام صادق (ع) فرموده اند: نقش (دیگر) انگشتر امام حسین (ع) این چنین بوده است: « الحمدلله ». (بحار:43/258)

۞ انگشتر دیگری نیز با نقش « عَلِمت فَاعمَل » برای آن حضرت گفته اند. (ارشادالقلوب:150،مستدرک الوسائل:3/307)

۞ امام عسکری (ع) از اجدادشان چنین نقل می فرماید: همانا جضرت زهرا (س) انگشتری داشتند که نگین آن عقیق بوده است. پس چون هنگام وفات حضرت زهرا (س) فرا رسید،آنرا به فرزند خود امام مجتبی (ع) دادند تا آنکه ایشان در لحظات آخر عمر شریف خود،هنگام شهادت،آنرا به برادر خود امام حسین (ع) بخشیدند. امام حسین (ع) می فرماید: میل بسیار شدیدی پیدا کردم برای آنکه خطی بر روی این انگشتری حک کنم. پس در عالم خواب حضرت عیسی (ع) را دیدم و به ایشان گفتم: یا روح الله بر روی این انگشتری چه چیزی بنویسم؟ فرمود: روی آن بنویس: « لا إله إلّا الله المَلِکُ الحَقُّ المُبین » این جمله در ابتدای تورات و آخر انجیل آمده است. (الغیبة:297)

جمعه 1392/11/25
X