معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2006054
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

۞ روزي بزنطي به خدمت امام رضا (ع) رسيد و حضرت به او دو انگشتري نشان داد؛ يكي انگشتري امام صادق (ع) و ديگري انگشتري موسي بن جعفر (ع)،كه بر روي نگين انگشتري امام كاظم (ع) نوشته شده: « حَسبِيَ الله » و بالاي آن عكس هلال ماه و زير آن نقش گل سرخي را حك كرده بودند. (كافي:6/473،بحار:48/10،وسائل:5/99)

 

۞ مرحوم مجلسي،نقش نگين يكي از انگشتري هاي امام كاظم (ع) را « المُلكُ للهِ وَحدَه » بر شمرده است. (بحار:ج48 ص11)


دیگر انگشتری که امام کاظم (ع) در دست می کرده اند،انگشتری امیرمؤمنان (ع) بوده است که نزد امام کاظم (ع) بوده و حضرت آنرا در دست می کرده اند.

 

۞ علی بن مهران روزی به خدمت امام کاظم (ع) شرفیاب شد. او می گوید در انگشت حضرت انگشتری فیروزه ای دیدم که نقش آن « اللهُ المَلِک » بود. آن انگشتری توجه علی بن مهران را جلب کرد،به گونه ای که حواسش همواره به آن بود. در این حال حضرت فرمود: « چه شده که اینطور به این انگشتری نگاه می کنی؟ » عرض کرد: شنیده ام که امیرمؤمنان (ع) دارای انگشتری فیروزه ای بودند که نقش آن نیز « اللهُ المَلِک » بوده است. پس حضرت فرمود: « آیا انگشتری امیرالمؤمنین را دیده بودی و می شناسی؟ » عرض کرد: خیر!

حضرت به او فرمود: « این همان انگشتری امیرمؤمنان است که الان نزد من است. جبرئیل این انگشتری را به پیامبر داده و پیامبر نیز آنرا به امیرمؤمنان هدیه دادند. (کافی:6/472،ثواب الاعمال:175،بحار:26/221،وسائل:5/94) 
پنج شنبه 1392/11/24
X