معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2008321
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

۞ شخصي از حضرت علي (ع) پرسيد: كه چرا انگشتري را به دست راست مي كنيد؟ حضرت در جواب فرمود: « همانا زماني كه خداوند توسط جبرئيل، آيۀ مباهله را بر پيامبرش نازل كرد، جبرئيل به پيامبر (ص) عرض كرد: يا رسول الله، هيچ پيامبري به رسالت مبعوث نشده، مگر آنكه من بر او نازل شدم و برايش پيغام آوردم، اما براي اين كار به هيچ پيامبري افتخار نكردم مگر بر شما اهل بيت (كه براي آوردن وحي بر شما افتخار مي كنم). »



پس پیامبر (ص) فرمود: « ای جبرئیل! تو از ما اهل بیت هستی. » جبرئیل پرسید: « آیا من از شما هستم؟ » پیامبر (ص) فرمود: « بله، تو از اهل بیت من هستی! »

جبرئیل عرض کرد: « ای رسول خدا(ص)، این مطلب را بیشتر برای من توضیح بدهید تا من هم برای نجات امّت شما کاری کنم؟ »

پس پیامبر انگشتری اش را با دست چپ گرفت و فرمود: « من اولین از اهل بیتم و دوم، علی است،سوم، فاطمه و چهارمین حسن و پنجمین نفر حسین است و ای جبرئیل! ششمین نفر هستی. »

آنگاه انگشتری خود را در دست راست کرد و باز فرمود: « تو ششمین نفر هستی. » پس جبرئیل عرض کرد: « یا رسول الله (ص)، هرکس انگشتری اش را در دست راست کند و به قصد احیای سنّت شما و دوری از روش دشمنان شما این کار را انجام دهد، اگر در روز قیامت او را متحیّر دیدم (یعنی به علت بعضی از اعمال بدش بلاتکلیف بود و باعث شده بود که حساب رسی به اعمال او طولانی شود)، دست او را می گیرم و او را به شما و امیرمؤمنان علی (ع) می رسانم و نجاتش می دهم. » (مناقب ابن شهر آشوب:3/303،بحار:42/63)

يکشنبه 1392/11/20
X