معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2010192
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
يكياز بچه‌ها مرا كشاند طرف سنگري كه سوراخ سوراخ شده بود؛ پر از تركش بود. رفتيم توي سنگر. انگار همه‌ي دنيا را كوبيدند توي سرم. جنازه‌ي محمود شهبازي آن‌جا بود.

می‌رفت و می‌آمد می‌گفت «محمود رو ندیدین؟»  می‌گفتیم «نه.» می‌گفت «قرار نبود بره جایی.»

کسی جرأت نداشت بگوید چی شده. گذشته از دوستی و رفاقتی که بینشان بود، او بازوی حاجی بود. یک‌دفعه مثل این‌که چیزی به دلش برات شده باشد، رفت توی فکر.

دستی به ریش‌های بلند و کم‌پشتش کشید و زمزمه کرد «انا لله و انا الیه راجعون- الحمد لله رب العالمین.»

هر وقت خبر شهادت فرمان‌ده گردانی به‌ش می‌رسید، همین حال را داشت. بعد آرام می‌شد سرش را بالا می‌گرفت و می‌گفت «حالا فلانی رو جاش بذارین.»

X