معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2000513
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
عضو هيئت مديره انجمن گوش و حلق و بيني ايران گفت: براي تمام بيماري‌هاي وزوز درمان نداريم اما به افراد توصيه مي‌كنيم كه سطح تحمل خود را بالا ببرند.
به گزارش فارس، علی‌اصغر شیرازی در مورد وزوز گوش اظهار داشت: هر صدایی که منشأ خارجی نداشته باشد و فرد آن را احساس کند و بشنود وزوز گوش نام دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن گوش و حلق و بینی ایران گفت: وزوز علل زیادی دارد و تقسیم‌بندی‌های مختلفی نیز در مورد آن انجام شده است اما یک تقسیم‌بندی مفید در مورد وزوز عبارت است از بررسی علل وزوز با منشأ داخل گوش و خارج گوش.

متخصص گوش و حلق و بینی ایران تصریح کرد: وزوز گوش با علل داخلی می‌تواند در گوش خارجی، میانی یا داخلی باشد؛ البته یک سری مجاورت‌ها مانند مفصل فکی یا عروقی که از کنار گوش عبور می‌کنند نیز می‌تواند باعث وزوز شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: علل وزوز در گوش خارجی به دلیل وجود التهاب یا جرم گوش است؛ حتی پارگی پرده گوش نیز می‌تواند وزوز را تولید کند.

وی وجود مایع یا آب در گوش میانی، تومور یا اشکال در زنجیره استخوانی و چسبندگی استخوانی را نیز از دلایل بروز وزوز دانست و گفت: مهمترین و بیشترین علت وزوز در گوش داخلی تعریف می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن گوش و حلق و بینی ایران گفت: گوش داخلی جایی است که حلزون و سلول‌های حساس که صدا را احساس می‌کنند در آن وجود دارند و اگر این سلول‌ها به دلیل صدای زیاد و بلند دچار اختلال شوند وزوز گوش پدیدار می‌شود.

شیرازی ادامه داد: افرادی که در محیط‌های پرسروصدا کار و زندگی می‌کنند بعد از چند سال در گوش خود به طور دائمی احساس وزوز را دارند؛ حتی افرادی که در معرض صدای انفجار یا ترقه قرار می‌گیرند تا مدتی احساس می‌کنند که گوش‌شان زنگ می‌زند.

متخصص گوش و حلق و بینی تصریح کرد: استفاده از واکمن با صدای بلند بعد از مدتی کم شنوایی و وزوز را به دنبال دارد؛ البته تأثیر صدای بلند در گوش داخلی نیز می‌تواند تأثیرات مخرب و مداومی به همراه داشته باشد.

عضو هیئت مدیره انجمن گوش و حلق و بینی ایران بیان داشت: مصرف زیاد آسپرین گوش را دچار وزوز می‌کند که خوشبختانه برگشت‌پذیر است.

وی افزود: مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها نیز می‌تواند کاهش شنوایی و وزوز را به دنبال داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، وزوز گوش را به دنبال داشتن بیماری منی‌یر نیز دانست و گفت: این بیماری به دنبال خود کاهش شنوایی، سرگیجه و وزوز را دارد؛ البته برخی از تومورها نیز می‌توانند به کاهش شنوایی و ایجاد وزوز منجر شوند.

عضو هیئت مدیره انجمن گوش و حلق و بینی ایران گفت: ماهیچه کوچکی در اطراف گوش قرار دارد که دچار پرش می‌شود مثل پرشی که افراد در کنار چشم خود احساس می‌کنند که البته این پرش به صورت صدادار و کلیک احساس می‌شود که تعداد آن از تعداد ضربان قلب بیشتر است.

 متخصص گوش و حلق و بینی ایران گفت: بعضی از افراد صدای ضربان قلب خود را در گوش احساس می‌کنند که می‌تواند به علت اضطراب و استرس ایجاد شود البته بعضی اوقات نیز به دلیل مشکلات عروقی پدیدار می‌شود.

وی مهمترین نکته در مواجهه با وزوز را مراجعه به پزشک و تشخیص منشأ وزوز در گوش یا خارج گوش و یک طرفه یا دو طرفه بودن آن مرتبط دانست و افزود: در معاینه وزوز باید به این نکته نیز توجه داشت که این مورد اهمیت بالینی دارد یا نه؟

عضو هیئت مدیره انجمن گوش و حلق و بینی ایران تصریح کرد: شناسایی علل وزوز بسیار مهم است چرا که بعضی از تومورها اولین  علامت‌شان در ابتدا بروز وزوز به صورت سوت یا ضربان قلب است.

وی اهمیت وزوزهای یک طرفه را از دو طرفه بیشتر دانست و گفت: اکثر آنها علل خطرناکی ندارند.

وی درمان را از درمان علامتی تا درمان‌های مهم و کلیدی بسته به دلیل وزوز متنوع و متفاوت ارزیابی کرد و گفت: برای تمام بیماری‌های وزوز درمان نداریم ؛البته بعضی از علل وزوز درمان مستقیم دارند و برخی دیگر را نیز می‌توان درمان علامتی کرد و به افراد توصیه می‌کنیم که سطح تحمل خود را بالا ببرند.
دسته ها :
دوشنبه 1392/10/30
X