معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1990663
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
هوايسرد مي تواند آسم و ديگر ناراحتي هاي تنفسي را تشديد كند. بيشترمردم، در فصل هاي سرد سال بيشتر وقت خود را در منزل يا دفتر كار مي گذرانند كه ممكن است كيفيت هوا مناسب نباشد و اين امر اثر مخربي روي سلامتي آنها بگذارد. اما براي اينكه بتوان راحت تر نفس كشيد، در اين مطلب به نقل از «هلث نيوز» به چند روش اشاره شده است.
مواد خوشبو کننده را از زندگی خود حذف کنید

نتایج بررسی ها نشان می دهد که مواد سمی مانند استون، بوتین، گاز پترولیم مایع، پروپین و فرمالدئید موجود در مواد خوشبو کننده، با بروز مشکلات تنفسی ارتباط دارد. پس بهتر است به جای مسموم کردن فضای منزل، پنجره ها را باز کنید تا هوای تازه وارد منزل شود.

حذف خوشبو کننده های خودرو فراموش نشود

این نوع خوشبوکننده حاوی مواد مشابه خوشبوکننده منزل است و به همان میزان مضر است.

استفاده از ادکلن ها ممنوع

ادکلن ها می تواند، بیش از ۴۰۰ ماده مختلف داشته باشد. اغلب این مواد باعث ایجاد سرفه و ناراحتی تنفسی شدید می شود. علاوه بر آن سردرد، افسردگی و بروز علایم دیگر را در پی دارد.

شمع های معطر

این مواد در بیشتر خانه ها دیده می شود که متأسفانه حاوی همان مواد محرک ریه است. اگر می خواهید هوای منزل را خوشبو کنید، پوست پرتقال یا چوب دارچین را به مدت ۱۵ دقیقه در آب بجوشانید تا هوا به طور طبیعی خوشبو شود.

مواد شوینده و نرم کننده لباس

در اغلب موارد، این دو ماده حاوی سمی است که ناراحتی ریه را تشدید می کند.ماده خطرناک در این ۲ شامل آلفا ترپینول و لینالول است. این مواد  شیمیایی می تواند روی کنترل عضلات تنفسی تأثیر بگذارد.

 گلوتن را از برنامه غذایی حذف کنید

بیشتر مبتلایان به آسم به گلوتن موجود در گندم، چاودار، جو، جو دو سر و بسیاری از غلات دیگر حساسیت دارند.

بیشتر انواع بکینگ پودر، سس سویا، رنگ های مصنوعی غذایی، عامل امولیسیون کننده و... نیز حاوی گلوتن است. غلاتی مانند گندم سیاه و برنج قهوه ای فاقد گلوتن است.

مصرف قند را کاهش دهید

بیشتر مبتلایان به آسم، به انواع قندها حساسیت دارند. لذا بهتر است میزان مصرف مواد شیرین کننده مصنوعی را کاهش دهید و به جای آن از میوه یا مواد شیرین کننده طبیعی مانند عسل استفاده کنید.

مصرف لبنیات را کاهش دهید

لبنیات مانند پنیر، کره، بستنی، شیر و خامه می تواند ناراحتی های تنفسی و التهابی را تشدید کند.

چای گیاهی بخورید

دمنوش گیاه پای  خر به طور موثر خلط اضافه را از ریه ها و لوله برونشیت خارج می کند.

ریشه زنجبیل شامی باکتری های مضر را از بین می برد، سرفه را کمتر و خلط اضافه را از ریه ها خارج می کند. برگ های گیاه گندنای کوهی عضلات ریه را شل و اخلاط اضافه را دفع می کند.

مکمل های ویتامین C مصرف کنید

این ویتامین عملکرد ریه را بهبود می بخشد و تعداد حمله های آسم را کاهش می دهد.

ویتامین D

معمولاً در زمستان قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمی سخت است. کافی است یک یا ۲ قطره از مکمل های روزانه ویتامین D3 مصرف کنید تا عملکرد سیستم ایمنی تقویت شود و ریه ها کمتر به عفونت مستعد شود.

کلسیم و منیزیم به برنامه روزانه اضافه کنید

این مواد معدنی، عضلات برونشیت را در مبتلایان به آسم شل می کند. گرفتگی این عضله در مبتلایان به آسم شایع است.

نفس کشیدن عمیق فراموش نشود

شاید باور این موضوع سخت باشد اما افراد کمی هستند که مهارت دارند نفس عمیق بکشند. پس زمانی را برای تمرین کردن تنفس عمیق برای خود اختصاص دهید.

به طور طبیعی نفس بکشید.

دسته ها :
جمعه 1392/10/27
X