معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2004958
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

دكتر «نوابخش»،پژوهشگر، محقق و استاد دانشگاه مي‏گويد: در ديدگاه غرب، زن تا زماني مورد احترام است كه در چارچوب خواسته‏ هاي نظام سرمايه‏ داري نقش‏ آفرين باشد؛ در غير اين صورت، از چرخه تعاملات جامعه بيرون مي‌شود و اعتبار خود را در جامعه از دست مي‌دهد.

يكي از زنان نويسنده آمريكاييدر كتاب خود به نام «ارتجاع» اين مطلب را پذيرفته، مي‏گويد: «من به عنوان يك فمينيست اعلام مي‏كنم كه جامعه آمريكا هيچ‌گاه مثل امروز آزاد نبوده، و در عين حال هيچ وقت خود را مثل امروز تا اين حد نگون‏بخت نمي‏ديده است. اينبدان معنا است كه آزادي به او انديشه و تفكّر صحيح را نياموخته است.» وي در جاي ديگري از كتاب خود مي‏افزايد: «اما با وارد شدن حجاب به عرصه زندگي،معيار‏هايي مثل مادر بودن، احترام و حتي مفهوم خانواده و عفاف را درك كرديم.»

پروفسور روژه گارودي،از متفكران فرانسوي، مي‌گويد: ممنوعيت حجاب براي مسلمانان فرانسوي نتيجه تبليغات مسموم آمريكا و صهيونيسم بر ضد اسلام است. وي مي‏افزايد: امروز، جنگ بر ضد تروريسم به وسيله‏ اي براي تضعيف اسلام در جهان تبديل شده و آمريكا و رژيم صهيونيستي سعي دارند چهره اسلام را بروي جهانيان، بسيار خشن جلوه دهند.

گارودي ممنوعيت حجاب در فرانسه را اقدامي غير‌دموكراتيك شمرده، مي‏گويد: حجاب يكي از اصول بنيادي و ارزشي به حساب مي‏آيد.

آلما و ليلي هر دو دختر وكيل «لوي»كه يك يهودي است، اسلام آورده و به دليل حفظ حجاب خود از مدرسه اخراج شده‏اند. اين دو خواهر كه بر حفظ حجاب خود اصرار دارند، مي‏گويند به هيچ قيمتيحاضر نيستند دست از حجابشان بردارند. حجاب، يكي از دستورات قرآن است كه ارزش اخلاقي زن در جامعه را تعيين مي‏كند. حجاب، نشانگر پاكيزه بودن، رستگاري و آلوده نبودن زن است.»

خانم «هنولا ناكاتا» نويسنده ژاپنيمي‏گويد: «اسلام آوردن براي من يك آزمايش بسيار بزرگ بود. همكاران، دوستانو نزديكانم با من بدرفتاري نموده و علاوه بر آن اهانت بسياري كردند و حتي با من قطع رابطه نمودند. اما پس از مدّتي، پايداري من در حفظ حجاب، باعث پيروزي‌ام بر همه اين ناسازگاري‏ها شد و همه آن‌ها از در صلح با من وارد گشته‏ اند. تحمل من در برابر اين آزمايش باعث شد تا خداوند همه اين‌ها را به من بازگرداند.

خانم ناكاتادر باره احساس خود از داشتن حجاب مي‏گويد: «با داشتن حجاب بود كه من انسانيت و ارزش زنانگي را احساس كردم. حجاب به من ‏آموخت كه از دسترس بيگانگان دور بمانم. امروزه به ‏ويژه در بين جوانان، گرايش روزافزون به حجاب ديده مي‌شود كه نشانه رشد اسلام نيز مي‏باشد. تا من زنده هستم، براي اسلام و حجاب تبليغ خواهم كرد؛ چون حجاب مايه آرامش و آسايش در جامعه مي‏باشد.»

«ميشل لالان» كشيش فرانسويمي‏گويد: «من به عنوان يك مسيحي مطمئن هستم كه حجاب مسلمانان همچون يك ارزش معنوي بايد آزاد باشد و جايگاه مناسب خود را در ميان جامعه داشته باشد».

خانم «رَجنَر اختر»سميناري را به نام «انديشه پيرامون حجاب اسلامي» در لندن برگزار نمود. وي مي‏گويد: «من اين سمينار را تشكيل دادم تا از خانم‏هاي محجبه و موضوع حجاب دفاع كنم و حجاب در كشورم آزاد باشد.» او مي‏افزايد: «حجاب به نفع ما و كشور ماست. بايد چنين سمينار‏هايي را در شهر‏هاي مختلف كشور تشكيل داد تا حجاب را به همه معرفي و آن را تبيين كند كه همه بدانند حجاب بلكه به نفع مردم، جامعه و كشور است.»

خانم «ايوان ردلي» نويسنده و خبرنگار معروف انگليسي كهاسلام آورده و محجبه شده است، مي‏گويد: «حجاب در زندگي و حفظ امنيتم نقش بسيار بزرگي را ايفا نمود و من با پناه آوردن به حجاب، خود را در امنيت احساس مي‏كنم.»


دسته ها : حجاب
دوشنبه 1393/5/27
X