معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1991325
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
وزير نيرو با اعلام اينكه 70 درصد درياچه اروميه خشك شده است، از برگزاري سومين نشست شوراي عالي آب در دولت يازدهم طي هفته آينده خبر داد و گفت: انتقال آب درياي خزر و رودخانه ارس براي نجات درياچه اروميه، در دست مطالعه است.

 حميد چيت چيان از برگزاري سومين نشست شوراي عالي آب در دولت يازدهم خبر داد و گفت: در مدت كوتاهي كه دولت يازدهم فعاليت خودرا آغاز كرده، تاكنون دو نشست شوراي عالي آب برگزار شده است و هفته آينده نيز سومين نشست اين شورا برگزار خواهد شد.
 
وزير نيرو با بيان اينكه براي مديريت آب به ويژه در بخش كشاورزي بايد برنامه ريزي و تصميم گيري شود اظهارداشت: 100 روز نخست بيشتر به سازماندهي و برنامه ريزي كارها گذشت به طوري كه برخي از فعاليت‌ها را آغاز كرديم هرچند كه بدون ترديد خدمات آب و برق خدماتي هستند كه بدون وقفه بايد به جامعه عرضه شود.
 
چيتچيان با بيان اينكه برخي از كارها استمرار فعاليت هاي گذشته و سرعت دادن به امور بود افزود: در مورد مسائلي مانند آب‌هاي مشترك دغدغه‌هاي بسياري رادر تنظيم بودجه 93 داشتيم به طوري كه از ابتداي فعاليت دولت جديد، كارگروهي در وزارت نيرو مشغول تهيه بودجه سال 93 شد.
 
وي اظهارداشت: از آنجايي كه بايد سياست‌هاي دولت تدبير و اميد در بودجه‌هاي سالانه تبلور پيدا كند، توانستيم به نتايج خوبي دست يابيم. به گفته وزير نيرو، با توجه به شرايط اقتصادي كشور اعتبار خوبي براي صنعت‌ آب و برق در نظر گرفته شد به طوري كه اميدواريم با همكاري تمام دست اندركاران اين صنعت،بتوانيم در مورد آب‌ هاي مرزي به طور خاص حركت بسيار سريعي داشته باشيم.
 
وزيرنيرو با بيان اينكه خوشبختانه در لايحه دولت رديف مستقلي در نظر گرفته شدهاست تصريح كرد: اين رديف مربوط به توسعه مجتمع‌هاي آبرساني روستايي است. چيت چيان با بيان اينكه تامين آب شرب براي مردم كشور اعم از شهري و روستاييجزو اولويت‌هاي اصلي است ادامه داد: اين مسئله دقيقا با بهداشت و سلامت آحاد جامعه مرتبط است، اين در حالي است كه چند سالي بود كه رديف متمركز مليبراي اين كار پيش بيني نشده بود و اميدواريم با پشتيباني نمايندگان مجلس، اين مهم مورد تصويب قرار گيرد تا بتوانيم خدمات شايسته‌اي را به مردم ارائهكنيم.
 
وي با بيان اينكه بخش قابل توجهي از نيروي ما در بخش آب صرف برنامه ريزي‌ها براي احياي درياچه اروميه و ساير تالاب هاي كشور شدهاست گفت: يكي از برنامه هاي ما انتقال آب از حوضه‌هاي مجاور به درياچه اروميه است كه توانستيم بخشي از آن را اجرا كنيم و اكنون نيز در حال انجام آن هستيم.
 
چيت چيان با بيان اينكه در خصوص انتقال آب از دريايخزر و رودخانه ارس به درياچه اروميه در حال مطالعه هستيم ابراز اميدواري كرد طي چندماه آينده اين موضوع ها هم به نتيجه برسد. وزير نيرو با بيان اينكه در خصوص مسيرهاي آب‌ هاي سطح الارضي به درياچه اروميه و لايروبي آنهانيز مطالعاتي صورت گرفته است تا آب ها در زمين‌هاي اطراف درياچه پخش نشونداظهارداشت: اگر آب در يك عمق كمي منتشر شود تبخير آن بيشتر خواهد شد بنابراين سعي مي‌كنيم آب‌ها را به عميق‌ترين بخش‌هاي درياچه اروميه منتقل كنيم تا آب تجميع پيدا كند و تبخير كمتري داشته باشد.
 
وزير نيرو با بيان اينكه 70 درصد درياچه اروميه خشك و 30 درصد آن باقيمانده است افزود: بايد به صورت جدي در مصارف آب در حوزه درياچه اروميه بازنگري كرد بهويژه در بخش كشاورزي بايد اصلاح هاي اساسي صورت گيرد.
 
وي با بيان اينكه بيش از 92 درصد منابع آب در بخش كشاورزي مصرف مي‌شود ادامه داد:در اين منطقه، كشاورزي بسيار توسعه يافته است به طوري كه كشاورزان به سمت كشت‌هايي كه آب زيادي مصرف مي‌كنند، سوق يافته اند.
 
چيت‌چيان با بيان اينكه روش‌هاي آبياري عمدتا روش‌هاي سنتي است افزود: اين روش بازدهي خوبي ندارد، بنابراين اميدواريم با كمك‌هايي كه از نظر مالي و تجهيزمنابع به كشاورزان صورت مي‌گيرد، اين مشكلات با آموزش برطرف شود.
 
وزيرنيرو افزود: مردم منطقه نسبت به درياچه اروميه حساسيت زيادي دارند و احساسمسئوليت مي‌كنند، بنابراين مردم دست به دست هم دهند تا در سال‌هاي آينده بتوانيم روند خشك شدن درياچه اروميه را تغيير دهيم.
 
وي اظهار داشت: در ساير تالاب‌هاي كشور همچون گاوخوني و هامون نيز مشكلاتي شبيه درياچه اروميه وجود دارد و در اين رابطه كارگروهي تشكيل شده است تا تمام اين موارد را مورد بررسي قرار دهد.
 
چيت‌ چيان در پاسخ به اين سوال كه در 100 روز گذشته چه برنامه‌هايي در خصوص مصرف بهينه آب صورت گرفتهاست؟ گفت: مسئله مديريت مصرف آب چيزي نيست كه آن را بتوانيم در كوتاه مدت انجام دهيم، بلكه بايد گفت مردم در تمام موارد كه اقدام به مصرف آب مي‌كنند، بايد مديريت مصرف را لحاظ كنند.
 
وزير نيرو گفت: كساني كه آب شرب مصرف مي‌كنند و يا كساني كه اساسا از آب در فرآيندهاي صنعتي استفاده مي‌كنند، همواره بايد اقدام هاي مرتبط با مديريت مصرف آب را رعايت كنند. وي با بيان اينكه يكي از اين برنامه‌هاي اين وزارتخانه مسئله مديريت مصرف است كه به مرور انجام خواهد شد ادامه داد: با تنظيم فشار آب درشبكه آب شهري مي‌توانيم نحوه مصرف آب را تغيير دهيم.
 
چيت‌چيانبا بيان اينكه با كمك بخش خصوصي و سرمايه‌اي كه اين بخش مي‌آورد، در تلاش هستيم كه شبكه‌هاي جمع آوري فاضلاب سريعتر در شهرهاي مختلف انجام شود تصريحكرد: بخش خصوصي با جمع آوري فاضلاب، به ميزان 70 درصد مي‌تواند پساب بازيافت كند به طوري كه اين پساب را در اختيار صنايع و كشاورزان قرار دهد تا آنها مورد بهره‌برداري قرار دهند.
 
وي با بيان اينكه اقدام وسيعي در اين زمينه به ويژه استفاده از آب شيرين كن‌ها در جاهايي كه دسترسيبه آب هاي لب شور و آب درياها وجود دارد صورت گرفته است گفت: بايد اين آب‌ها را شيرين و نمك زدايي و از آن براي تامين آب شرب مردم و يا براي تامين آب موردنياز صنعت استفاده كنيم.
 
وزير نيرو با بيان اينكه وزارت نيرو اعتباري در اين خصوص تخصيص داده است گفت: وزارت نيرو با رقم هاي بسيار خوبي اين آب را از بخش خصوصي خريداري مي‌كند و اميدواريم مجموعه فعاليت‌هاي دولت در اين بخش سرعت و گسترش پيدا كند.
 
چيت‌چياندر خصوص استفاده از ابزارهاي نوين و ارزان در تصفيه آب گفت: تاكنون در كشور سامانه هاي دفع فاضلاب به صورت سامانه هاي بسيار بزرگ و سراسري در شهرها پيش بيني شده بود اما ايده‌اي كه اكنون در دنيا وجود دارد اين است كهنيازي به احداث شبكه‌هاي بزرگ و سامانه هاي فاضلاب متمركز نيست.
 
ويافزود: اكنون اين ايده در دنيا شكل گرفته است كه براي هر محله و يا شهرك ويا تعدادي از محله ها يك تصفيه خانه احداث شود تا فاضلاب‌ها در همان محل جمع آوري و تصفيه شود. وزير نيرو با بيان اينكه اين سامانه با شرايط بسيارياز شهرها و مراكز صنعتي ما سازگار است افزود: بر روي اين موضوع كار پژوهشيخود را آغاز كرده ايم، به طوري كه در مراكزي كه مسكن مهر ايجاد شده است بهجاي اينكه فاضلاب‌ها را در مسافت‌هاي طولاني جمع كنيم و در نهايت به مراكزبزرگ تصفيه فاضلاب برسد، مي‌توانيم براي هركدام از مجموعه‌ها، سامانه هاي تصفيه فاضلاب را مستقر كنيم.
 
وزير نيرو افزود: اين كار برنامه ريزي شده و اميد است در آينده شاهد توسعه اين نوع از سامانه هاي تصفيه فاضلاب در كشور باشيم.

دسته ها :
جمعه 1392/9/29
X