معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2001882
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
همه ما آن را داريم و برخي از ما كمتر به آنها اعتقاد داريم: منظورمان چهارچوب هاي فكري است. اعتقادات محدودكننده به نوعي تفسيركننده خود دروني ما يا دنيايي است كه طريقه زندگي ما را در قالب ترس ها  و تفكرات منفي، محدود مي كند.

 شايد به نوعي بتوان گفت چهارچوب هاي فكري ما قاتلين خاموش هستند: آنها اعتماد به نفس ما را مي كشند و مانع از باور كردن اهداف ودنبال كردن آرزوهايمان مي شوند. آنها همه شانس هاي زندگي خوب، بزرگ و شاد را از بين مي برند.



اگر در زندگي شاهد اين هستيد كه اعتقادات محدودكننده، شما را از زندگي كردن بازداشته است، ديد خود را عوض كنيد.

1.    تعريف دوباره ترس


هركسيكه قلبي در سينه داشته باشد مسلما از شنيدن سوختن كودكان بي گناه در مدرسهشين آباد بسيار متاثر شده است. اين بسيار طبيعي است كه ديگران نيز از چنيناتفاق هايي بترسند: ترسي كه نشان مي دهد قانون مي تواند از بروز دوباره آنجلوگيري كند. اين يك ترس موثر است. اميدواريم چنين ترس هايي باعث تغيير قانون در ساخت مدارس شوند و دوباره شاهد چنين دردهايي نباشيم.

نوعيترس ديگر نيز داريم كه مخرب است. ترسي كه بسيار هيجاني و پرحرارت است. به طور مثال، تصور اينكه اين اتفاق براي فرزندان ما رخ دهد. با اين ترس ديگر والدين جرات ندارند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند كه مبادا اتفاق مشابهيبراي فرزندان آنها رخ دهد. اين ترس، مخرب است.



ترسمخرب بذر درخت اعتقادات محدودكننده است. والدين مي توانند به راحتي باور كنند در همه دنيا فرستادن فرزندان به مدرسه به منزله فرستادن او به دامان خطر و مرگ است. يكي از روش هاي خلاصي از چنين ترس هاي مخرب و محدوديت هاي ذهني اين است كه ترس هاي خود را به گونه اي ديگر تعريف كنيد. سعي كنيد اعتقادهاي سازنده در مورد ترس هاي خود داشته باشيد. به جاي اينكه بترسيد شايد اين اتفاق دوباره رخ دهد، فكر كنيد هيچ گاه شاهد چنين اتفاقي نخواهيد بود.

با سوختن فرزندان بي گناه در آن مدرسه مي توانيد به اين فكر كنيد كه اين اتفاق شايد باعث تصويب قوانين جديد شود تا ديگر فرزندان  ايرانزمين دچار چنين اتفاق هاي ناگواري نشوند. به جاي ترس مخرب، ترس سازنده داشته باشيد.



2.    در آغوش كشيدن سختي ها

بهعنوان يك انسان، همه ما از خودادري و پرهيز بيزار هستيم. اين خودداري ها زندگي را براي ما سخت تر مي كند. اما با شجاعت، اعتماد به نفس و خلاقيت مي توانيد متوجه شويد بهتر است كجاها درد اين پرهيز را تحمل كنيد تا به موقعيتهاي عالي و قدرت بيشتر دست پيدا كنيد. 

با رودررويي با سختي ها و در آغوش گرفتن آنها مي توانيم به بخش بزرگ تري از درون خود نفوذ كنيم. به طور مثال، شايد هنگام صبح براي از خواب بيدار شدن مشكل داشته باشيد. در اينحالت، با دو انتخاب اجتناب يا در آغوش كشيدن اين درد روبه رو هستيد. مي توانيد در رختخواب بمانيد و فكر كنيد: «من مناسب اين كار نيستم. من نمي توانم پول در بياورم و ...». يا سختي آن را قبول كنيد و از رختخواب جدا شويد. كه مسلما انتخاب دوم براي سلامتي و البته جيب شما بسيار مفيدتر است. 



هنگاميكه از درد و تحمل سختي مي ترسيم، در واقع زنداني آن مي شويم. به اين ترتيب، در حباب كوچك راحت طلبي هاي خود اسير مي شويم. وقتي چشمان خود را بهدنياي بزرگ تر باز مي كنيم و بدون ترس آستانه تحمل درد خود را افزايش مي دهيم، مي توانيم به آساني به اهداف خود برسيم. به اين ترتيب، انرژي بيشتر، آينده موفق تر و زندگي شادتري خواهيم داشت.



3.    توجه كردن به خواب ها


شايداين كار كمي عجيب به نظر برسد اما منظور، بها دادن به روياهاي حقيقي است؛ روياهايي كه هنگام خواب مي بينيد. شايد براي شما هم رخ داده باشد كه با توجه به پيغام هاي خواب خود به كشف هايي در زندگي واقعي دست يافته ايد. برخي از اين روياها روي پيشرفت در كسب و كار، احساسات، روح و شرايط مالي تاثير مي گذارند. با توجه كردن به روياها و خواب هاي خود، شايد كليد رازهايحل نشده به طور جادويي به دستتان برسد. 



4.    شكرگزاري


شكرگزاريكليد خوشحالي انسان ها است. اين كار موجب سلامتي و مثبت ديدن وقايع اطراف مي شود. با شكرگزاري براي داشته ها، نعمت ها و اتفاق هاي خوب خود به نوعي خود را در زمان حال نگه مي داريم كه كمك مي كند نگران آينده و در حسرت گذشته نباشيم.

شكرگزاري، دورنمايي از اتفاق هاي خوب براي ما ايجاد مي كند. وقتي احساس ناراحتي يا نگراني داشته باشيم، ممكن است تصور كنيم دنيا بر عليه ما توطئه كرده است. شكرگزاري كمك مي كند تا مطمئن شويم دنيا بر وفق مراد است. مگر در مواقعي كه از مشكلات جسمي ناراحت كننده رنج مي بريم، هميشه و در هر لحظه اي همه چيز براي برآورده كردن نيازهاي ما مهيا است. مهم اين است كه نفسي هست و زندگي مي كنيم.





5.    دور ريختن افكار كهنه


والدينشما نگاه هاي متفاوتي به زندگي دارند كه شما با آنها موافق نيستيد. اين بهدليل است كه شما فردي مجزا، با عقايد و تفكرات متفاوت هستيد و چشم اندازهاي منحصر به فرد خود را در زندگي داريد. اين مساله براي هركس كاملا شفاف و مبرهن است. اما حتي زماني كه به طور سطحي و ظاهري با عقايد والدين خود موافق  نباشيم نيز باز –خواسته يا ناخواسته - تحت تاثير اين تفكرات قرار داريم.

به راحتي مي توانيد اين مساله را امتحان كنيد. برخي ازعقايد والدين خود را بنويسيد. اين عقايد مي تواند در مورد شخصيت افراد ديگر، پول يا به طور كلي در مورد دنيا باشد. شايد اين عقايد به نظر شما بي مفهوم و غيرواقعي باشند. شايد متوجه شويد زياده از حد خوش بينانه يا بدبينانه به اطراف نگاه مي كنند.

اكنون، كمي زمان بگذاريد تا متوجهشويد اين عقايد چه تاثيري روي افكار شما دارند. شايد تاكنون فكر مي كرديد به طور عاقلانه اي با عقايد آنها مخالف هستيد اما متوجه مي شويد ناخواسته تحت تاثير حرف هاي آنها هستيد. در اين مرحله بايد آن عقايدي كه موجب عقب ماندن شما از زندگي مي شوند را يادداشت كنيد و با تفكرات نو و تازه باعث ازبين رفتن تاثير آنها از ذهن و زندگي خود بشويد.  

اجازه ندهيد افكار قديمي و كهنه شما را از قطار زندگي دور نگه دارند. هنگام ترس و نگراني، فهرست خود را چك كنيد و ببينيد آيا اين عقايد محدودكننده هستند كه مانع از خوب و مثبت ديدن دنيا مي شوند؟ در اين حالت، سعي كنيد سپاسگزار باشيد و هميشه به جنبه هاي مثبت زندگي فكر كنيد.  
دسته ها :
چهارشنبه 1392/9/27
X