معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2002270
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
شايد شما هم جزو افرادي باشيد كه تصميمي در زندگي مي گيرند و هيجان بالايي هم براي انجام آن دارند اما پس از مدتي آتش هيجانشان خاكستر مي شود و فراموش مي كنند چه نقشه ها در ذهن و چه آرزوها در دل داشتهاند. وقتي هيجان اين تفكرات از بين رفت دوباره به زندگي عادي و هميشگي برمي گرديد بدون اينكه تغييري در خود، زندگي يا افكارتان ايجاد كرده باشيد.اما چه بلايي سر آرزوهايي مي آيد كه روزي هيجان بالايي براي آنها داشتيم؟ بيشتر مردم اين تصميم ها را پشت گوش مي اندازند و برخي ديگر واقعا مشغله دارند. اما حقيقت هرچه كه باشد، هميشه يك دليل مخفي براي طفره رفتن وجود دارد.

اينكه برخي از كارهاي خود را عقب بيندازيد و امروز و فردا كنيد، چندان اشكالي ندارد اما مشكل زماني هويدا مي شود كه اين تاخير و پشت گوش انداختن ها باعث شود از زندگي عادي و روزمره خود هم عقب بمانيد. اين مساله همچون يك كارشكني شخصي است، اما چرا اين كار را همچنان ادامه مي دهيم؟ دلايل مختلفي براي پشت گوش انداختن ها وجود دارد. جالب اينجاست كه اين نوع مسامحه كاري ها نشانه مشكلات ديگري هستند كه در ابتدا خود را به صورت طفره رفتن نشان مي دهند.


 
جنگ دروني

طفررفتن در واقع نوعي رفتار پيشگيرانه براي انجام كارها است. هنگامي كه از زير انجام كاري به اصطلاح در مي رويم، دو نيمكره مغز ما با هم درگير مي شوند. همه قسمت هاي اين دو نيمكره از سلول هاي خاكستري گرفته تا سيستم عصبياحساسي و پوسته مغز با هم وارد جنگ داخلي مي شوند كه «اين كار را انجام بده» يا «كمي بيشتر استراحت كن». قشر جلويي مغز كه پشت پيشاني قرار دارد درتصميم گيري ها و استراتژي ها دخيل است. اين قسمت كمي ضعيف است و  به طور خودكار هم كار نمي كند. سيستم عصبي احساسي به طور خودكار كار مي كند و خيليزود هم خسته نمي شود. اين بخش از مغز مسوول يافتن لذت است. اين قسمت از مغز بسيار فعال و قدرتمند است و رضايتمندي فوري به انسان مي بخشد.
هنگاميكه به طور ناآگاهانه مشغول كاري هستيد، سيستم عصبي احساسي مسووليت فعاليت هاي شما را به عهده مي گيرد. اين مساله هم خوب و هم بد است. خوب براي اينكهبدون دخالت شما همه كارها خوب پيش خواهند رفت و امكان خطا وجود ندارد. بد براي اينكه باعث مي شود هميشه دو نيمكره مغز شما با هم درگير باشند. البته براي جلوگيري از اين مساله نيز راهكارهايي وجود دار كه در پايين ذكر كرده ايم.

1.    تشخيص

نخستينقدم براي حل مشكل، شناختن آن است. بايد بدانيد چرا در انجام كارها امروز وفردا مي كنيد. براي درك اين مساله بايد همه احساسات خود را هنگام طفره رفتن بنويسيد. آيا احساس بي انگيزگي، شفاف بودن، اعتماد به نفس مي كنيد يا از شكست مي ترسيد؟ در مورد راهكارها و مسايلي فكر كنيد كه مي توان جايگزين اين افكار و تنبلي ها كرد و باعث آسان تر شدن كارها شد. به اين نكته هم توجه داشته باشيد شايد اين مساله ذاتي و دروني باشد و قدرت اراده شما را امتحان مي كند.

2.    برنامه ريزي

دراين مرحله تا حدي مي دانيد چرا از انجام كارها طفره مي رويد. اكنون بايد به دنبال از بين بردن اين عادت و پيدا كردن راهي باشيد تا به اهدف و خواستههاي خود برسيد. بايد مسامحه را براي هميشه كنار بگذاريد. براي اين منظور بايد اراده، از وسايل يادآوري كننده استفاده، دوست مشوق پيدا و خود را قابلاعتماد كنيد. صبح ها زودبيدار شويد و شب زود بخوابيد. برنامه ريزي كنيد و بر اساس آن پيش برويد و هر روز كاري انجام دهيد. با اين كارها مي توانيد تاحدي از پشت گوش انداختن هاي آزار دهنده دست برداريد.

هيچ چيز مهم تر از جنگ داخلي نيست

اگر مطمئن شديد كه به طور ژنتيكي و ذاتي مشكلي در عقب انداختن كارها و تصميمات خود نداريد بايد مراحل زير را انجام دهيد:

  • مانعفعاليت سيستم عصبي احساسي شدن – شما بايد همه وسوسه ها و حواس پرتي ها را از بين ببريد زيرا سيستم عصبي احساسي مغز با وجود وسوسه ها قوي تر عمل مي كند. منظور اين است كه مثلا اينترنت را قطع كنيد، ايميل هاي خود را هنگام كار چك نكنيد و تا حد امكان مواردي كه باعث حواس پرتي شما از انجام كارها مي شوند را كمرنگ كنيد
  • راهكار طولاني مدت – لايه پيش مغزي خود را فعال نگهداريد. مغز همچون ماهيچه است و با تمرين، قوي تر و تمركز روي مسايلموردنظر نيز آسان تر مي شود. 
  • با انجام به موقع كارها و طفره نرفتن از انجام آنها مي توانيد كارهاي بزرگي انجام دهيد و مسلما شرايط زندگي شما متفاوت خواهد بود.

دسته ها :
چهارشنبه 1392/9/27
X