معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2001166
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
اول از همه بايد بدانيد منظور از اعتماد به‌نفس، اعتماد به‌نفس واقعي است نه لاف هاي بيهوده و خود بزرگ‌بيني هاي مصنوعي. افرادي كه فقط فيلم انسان هاي بي‌باك و با اعتماد به‌نفس را بازي مي كنند، هيچ ويژگي خاصي براي الگو برداشتن ندارند.

اما انسان هاي واقعا معتمدبه‌نفس ويژگي هاي والايي دارند كه بايد از آنها ياد بگيريم تا كيفيت زندگي خود را بهبود ببخشيم. از جمله به موارد زير بايد اشاره كرد.



1.    آنها نظرات خود را بيان مي كنند، اما نه براي اينكه هميشه حق با آنها است براي اينكه از اشتباه كردن هراسي ندارند.

افرادخودنما و آنهايي كه بي جهت به خود مي نازند، با سروصداي زياد كارهاي خود را انجام مي دهند و ادعاهاي بي‌خود دارند و به نظرات ديگران نيز اهميتي نميدهند. آنها تصور مي كنند عقل كل هستند و هميشه حق به جانب آنها است و مي خواهند ديگران نيز به اين باور برسند.

اما رفتارهاي آنها به هيچ عنوان نشان از اعتمادبه‌نفس ندارد و فقط يك زورگوي باهوش هستند.

افراديكه  اعتمادبه‌نفس واقعي دارند، از اينكه اشتباهات آنها مشخص شود ترسي ندارند و مي دانند دانستن واقعيت بسيار بهتر از حق به جانب بودن است. هنگامي كه متوجه مي شوند در مساله اي اشتباه كرده اند، با احترام از حرف خود كوتاه مي آيند و براي اثبات آن اصراري ندارند.

افرادي كه  اعتمادبه‌نفس واقعي دارند، قبول دارند كه انسان جايزالخطاست، اما زورگوهاي باهوش هرگز اين تفكر را قبول نمي كنند.

2.    آنها بيش از اين كه حرف بزنند، گوش مي كنند.

گفتهمي شود، بي كمالي هاي انسان در سخن پيدا شود/ پسته بي مغز چون لب وا كند، رسوا شود. لاف زدن و خودنمايي نوعي نقاب براي عدم اعتمابه‌نفس آدم ها است. افرادي كه  اعتمادبه‌نفس واقعي دارند، در بيشتر مواقع سكوت اختيار مي كنند وبسيار متواضع و بي ادعا هستند. آنها به افكار خود اشراف كامل دارند و مي خواهند با طرز فكر شما آشنا شوند.

آنها سوال هاي استدلالي و خلاقانه مي پرسند و به افراد ديگر اجازه مي دهند تا تفكر و تعمق روي موضوع داشته باشند. به طور مثال، از شما در مورد كار، نحوه انجام آنها، علاقه مندي هاي شما به آن و اينكه چه چيزهايي از آن آموخته ايد از شما مي پرسند ودر انتها نيز نظر خود را مي گويند كه اگر جاي شما بودند چه رفتاري مي داشتند.

افرادي كه  اعتمادبه‌نفس واقعي دارند، مهارت و دانش بسياريدارند اما هرگز به آن بسنده نمي كنند و هميشه تشنه يادگيري و به‌روزرساني دانش خود هستند. اين را خوب مي دانند بهترين روش يادگيري، كمتر حرف زدن و بيشتر گوش دادن است.

به قول مادربزرگ ها، خدا به انسان يك زبان و دو گوش داده است. يعني بيشتر از اين كه حرف بزني بايد گوش كني.



3.    اهل خودنمايي نيستند

شايدآنها كار مهمي انجام داده باشند. شايد به خوبي بر يك مشكل و مانع بزرگ فائق آمده باشند. شايد به خوبي بتوانند موارد جزئي و جداگانه را در كنار همبه كاركرد واحد و گروهي برسانند تا بهترين نتيجه حاصل شود. اما انسان هاييكه اعتمادبه نفس واقعي دارند، اين مسايل برايشان مهم نيست و آن را در بوق وكرنا به همه نمايش نمي دهند. در درون خود احساس رضايت دارند كه كارهايشان را درست و كامل انجام داده اند، اما توجه ديگران برايشان مهم نيست.

آنهابه تاييد ديگران نياز ندارند، زيرا به قدري باهوش و عاقل هستند كه خوب را از بد تشخيص دهند. آنها اصولا عقب مي ايستند تا ديگران خودنمايي كنند تا شايد بتوانند اعتمادبه‌نفس واقعي در زندگي خود بيابند.

4.    آنها بدون ترس از ديگران كمك طلب مي كنند

بسيارياز مردم تصور مي كنند كمك گرفتن از ديگرات نشانه ضعف آدم ها است. اما افراد معتمد به‌نفس ضعف هاي خود را به خوبي مي شناسند و در آن زمينه ها از ديگران كمك مي طلبند. اين كار آنها باعث تشويق ديگران نيز مي شود. وقتي يك انسان موفق از شما كمك بخواهد، بدون شك بسيار خوشحال مي شويد كه مي توانيد به او كمك كنيد و هرگز به اين فكر نخواهيد كرد كه او ضعف يا كمبود دانش دارد.

5.    آنها هميشه فكر مي كنند: «چرا من نه؟»

بسيارياز مردم هميشه منتظر مي مانند تا استخدام شوند، مورد تشويق يا ترفيع قرار بگيرند يا .... اما افرادي كه واقعا اعتمادبه‌نفس دارند، تقريبا همه دنيا را در دست خود دارند. آنها مي دانند چگونه با افراد مهم در ارتباط باشند تابتوانند در كنار آنها رشد كنند و به اهداف خود برسند. آنها مي دانند چطور محصولات خود را تبليغ كنند تا بيشترين فروش را داشته باشند. آنها خودشان روابط لازمه را مي سازند و منتظر نمي نشينند تا ديگران برايشان آستين بالا بزنند. آنها روش و كاري كه تصور مي كنند درست است را انتخاب مي كنند و در ادامه آن به جلو پيش مي روند.

6.    هرگز انسان هاي ديگر را تحقير نمي كنند.

صادقانهو بي تعارف بايد بگوييم، افرادي كه دايم در مورد ديگران نظرهاي منفي دارندو پشت سر آنها غيبت مي كنند، مي خواهند با اين مقايسه خود را در نگاه ديگران خوب جلوه دهند.

اما تنها مقايسه اي كه افراد بااعتمادبه‌نفس انجام مي دهند اين است كه امروز چه كسي هستند و در آينده چه مي خواهند باشند.



7.    از اينكه ساده‌لوح به نظر برسند هراسي ندارند.

اصولاآدم هايي كه واقعا و ذاتا اعتمادبه نفس دارند، هرگز در شرايطي قرار نمي گيرند كه ديگران به خود اجازه دهند آنها را مسخره كنند. آنها هميشه پوشش و رفتار مناسب دارند.

8.    آنها اشتباهات خود را قبول مي كنند.

افرادبا اعتماد به نفس واقعي هميشه اشتباهات خود را قبول مي كنند و هيچ وقت خودرا مصون از اشتباه نمي پندارند. انسان وقتي اعتماد به نفس دارد، خيلي برايش مهم نيست گاهي بد به نظر برسد. آنها به خوبي مي دانند مردم به آنها نمي خندند و آنها را مسخره نخواهند كرد.

9.    آنها فقط به دنبال تاييد افرادي هستند كه واقعا برايشان مهم هستند.

اينكهدر شبكه هاي اجتماعي يا جوامع ديگر شما را تشويق يا تحسين كنند بسيار خوب است. اما اينكه موردتاييد افرادي باشيد كه برايتان مهم است، بسيار باارزش تر و مهم تر است. افرادي كه ما براي آنها ارزش بسيار قايل هستيم و نظرات آنها برايمان مهم است، پشتيان هاي واقعي ما هستند و در پيشرفت ما نقش مهمي دارند.

دسته ها :
چهارشنبه 1392/9/27
X