معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2003730
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان
براي دنياي شلوغ و پرسرعت امروزي كه بسياري از بانوانهم بخش بزرگي از روز خود را خارج از خانه و در محل كار مي‌گذرانند تهيه و پخت كيك و شيريني دشوار و شايد آرزويي محال باشد، اما درست كردن مافين بسيار آسان و سريع است. مافين سيب و دارچين از نظر طعم با پاي‌سيب برابري مي‌كند، اما در زماني بسيار كمتر آماده مي‌شود. اين مافين‌هاي كوچك و خوش‌طعم را با هزينه‌اي اندك در خانه تهيه كرده و در كنار خانواده از خوردنآن لذت ببريد.



مواد لازم براي 12 مافين

  آرد سفيد: 2 پيمانه
  شكر: نصف پيمانه
  بيكينگ‌پودر: 2 تا3 قاشق چاي‌خوري
  نمك: نصف قاشق چاي‌خوري
  آب سيب: سه‌چهارم پيمانه
  روغن مايع: يك‌سوم پيمانه
  تخم‌مرغ درشت: يك عدد
  دارچين: يك قاشق چاي‌خوري
  سيب زرد: دو  عدد، پوست‌كنده و نگيني شده

روش تهيه:

1-فر را روي 200 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد، داخل قالب مافين كپسول‌هاي مافين را چيده و كمي چرب كنيد.

2- در يك كاسه كوچك آرد، شكر، بيكينگ‌پودر، دارچين و نمك را كاملا مخلوط كنيد.

3- تخم‌مرغ را در كاسه جداگانه بزنيد تا يك‌دست شود اما كف نكند، سپس با آب سيب و روغن مخلوط كنيد.

4- مواد خشك مخلوط شده را به مايه تخم‌مرغ اضافه كرده و كمي هم بزنيد تا مواد فقط مخلوط شود. سيب خردشده را اضافه كرده و مخلوط كنيد.

5-داخل كپسول‌ها را تا دوسوم حجم آنها با مايه مافين پر كرده و 25 تا 30 دقيقه در طبقه وسط فر آن را بپزيد تا مافين‌ها پف كرده و روي آن كمي برشته شود.

نكات:

1-مقدار بيكينگ‌پودر به كيفيت آن بستگي دارد.

2-براي امتحان پختگي مافين‌ها، يك خلال دندان داخل آن فرو كنيد، اگر پس از خروج مايه مافين به آن نچسبيده بود مافين آماده است.

3- پس از پايان زمان پخت 5 تا 7 دقيقه از بالا به مافين‌ها حرارت دهيد.

4-پس از خارج كردن مافين‌ها از فر صبر كنيد تا قالب خنك شود، سپس آنها را خارج كنيد.

دسته ها :
چهارشنبه 1392/9/27
X