معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 2001488
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

۞ روزي امام رضا (ع) به بزنطي از اصحاب خاص خود،دو انگشتري را نشان دادند،كه يكي انگشتري موسي بن جعفر (ع) و ديگري انگشتري امام صادق (ع) بوده و روي انگشتري امام صادق (ع) اينچنين حك شده بوده است: « اَنتَ ثِقَتي فَاعصِمني مِنَ النّاس ». (كافي:6/473،بحار:47/11،وسائل:4/100)

 

۞ امام رضا (ع) به حسين بن خالد فرمود: روي انگشتري امام صادق (ع) اينچنين نوشته شده بود: « اللهُ وَليِّي وَ عَصمَتي مِن خَلقِه ». (كافي:6/474،امالي صدوق:543،بحار:47/8)

 


۞ روزی راوی در شهر به معتب [خادم امام صادق (ع)] برمی خورد و می بیند که همراه او انگشتری است. از او دربارۀ آن می پرسد. معتب می گوید: این انگشتری امام صادق (ع) است. راوی انگشتری را می گیرد تا نوشتۀ آنرا بخواند،بر روی آن نوشته شده بود : « اللّهمَّ أنتَ ثِقَتی فَقِنیٰ شَرَّ خَلقِک ». (کافی:6/473،بحار:47/11،وسائل:5/100)

[خطوط ذکر شده در این سه روایت از نظر معنی یکی است و لکن عبارات آن باهم تفاوت دارد و این یا به دلیل تعدد انگشتری هاست و یا اینکه به جهت اختلاف نُسَخ می باشد.]

 

۞ راوی از امام صادق (ع) درباره حکم حک کردن نقش بر روی انگشتری به غیر از اسم خود و پدر پرسید،حضرت فرمود: اشکال ندارد،بر روی انگشتری من حک شده بود: « اللهُ خالِقُ کُلَّ شَیء ». (کافی:6/473،وسائل:5/98،بحار:47/10)

 

۞ از دیگر انگشترهای امام صادق (ع)،دو انگشتری امام حسین (ع) بوده که وصف آن قبلا بیان شد. چنانکه در حدیث آمده،امام صادق(ع) یکی از آن دو انگشتری را که نقش روی آن « لا إله إلّا اللهُ عُدَّةَ لِلِقاءِ الله » بوده را در هر روز جمعه در دست می کرده و نماز می خوانده اند. (امالی صدوق:208،بحار:16/123)

 

۞ از انگشترهای دیگری که نزد امام صادق (ع) بوده است انگشتر پیامبر اکرم (ص) با نقش « محمّد رسول الله » بوده است. (کافی:6/479،بحار:16/123)

پنج شنبه 1392/11/24
X