معرفی وبلاگ
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا..... یاریم کن نگاهم... در افق این فضای مجازی... جز برای تو....نبیند و انگشتانم ... جز برای تو ... کلیدی را فشار ندهند... *********************** وقتی به علاوه خدا باشی منهای هر چیزی زندگی می کنی. *********************** میلیون ها زن ایرانی در انقلاب سال 1357 با قدرت هر چه تمام تر پا در صحنه نهادند. حضور زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی چندین شکل داشت. برخی اخبار را گردآوری یا جزوه هایی را توزیع می کردند، بقیه به فعالان سیاسی مورد حمله یا زخمی ها پناه می دادند، بسیاری فعالانه در خیابان ها به راهپیمایی و تظاهرات می پرداختند، برخی تا آن جا پیش رفتند که در سنگر سازی در برابر نیروهای رژیم طاغوت کمک می کردند و حتی تعدادی از آنان اسلحه به دست گرفتند و به مبارزه پرداختند.
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1991337
تعداد نوشته ها : 4398
تعداد نظرات : 99


 ...
... ...
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

سلامت - گرما زدگي بيشتر در آب و هواي گرم و بعد از فعاليت‌هاي سنگين رخ مي‌دهد، و سالخورده‌ها، شيرخواران و كودكان، ورزشكاران و سربازان بيشترين افرادي هستند كه در معرض خطر گرمازدگي قرار دارند .

به گزارش خبرآنلاين،وزارت بهداشت در اطلاعيه اي شيوه هاي درمان گرمازدگي را اعلام كرده است:
- وقتي كه براي مدت طولاني در معرض تابش آفتاب يا در يك محيط گرم هستيد و همچنين قبل و بعد و در طي ورزش، آب زيادي بنوشيد.
- موقعي از روز را كه هوا خيلي گرم است (مثل سر ظهر و بعد از ظهر) در منزل يا يك جاي خنك استراحت كنيد و بيرون نياييد.
- وقتي جلوي آفتاب كار مي كنيد، روي سرتان كلاه بگذاريد كه بهتر است لبه دار باشد تا روي صورتتان سايه ايجاد كند . سر شما نسبت به گرما حساس است.
- در هواي گرم لباس هاي گشاد ، نازك و رنگ روشن بپوشيد. لباس كتان از همه بهتر است ، زيرا باعث مي شود هوا به راحتي از آن عبور كند و عرق شما خشك شود.
- سعي كنيد وعده هاي غذايي تان را سبك و به مقدار كم ميل كنيد.
- در آب و هواي گرم يا مرطوب فعاليت شديدي انجام ندهيد به خصوص اگر به اين آب و هوا عادت نداريد.
- به ميزان كافي بخوابيد و ميوه‏ها و سبزي‏هاي سرشار از پتاسيم را به ميزان زياد مصرف كنيد تا بدن‏تان خودش را با گرما تطبيق دهد.
- بدن خود را خنك نگه داريد. اگر مي‏توانيد جلوي آفتاب نرويد، در سايه راه برويد يا از يك سايبان مثل ‏چتر استفاده كنيد، كرم ضدآفتاب بزنيد، سعي كنيد فعاليت‏ها و كارهاي بيرون خود را در اوقات خنك‏تر روز انجام دهيد.
- ورزش و فعاليت بدني كمتري در گرما انجام دهيد، مخصوصاً اگر باعث مي شود عرق زيادي كنيد.
- هميشه آب و مايعات كافي بنوشيد. حداقل 3 ليتر در روز مايعات بنوشيد و اگر ميزان فعاليت‏تان زياد است، كم‏كم آن را به 4 تا 5 ليتر برسانيد. اگر فعاليت‏ ورزشي شديد داريد يا خيلي عرق مي‏كنيد، مصرف آب به تنهايي كافي نيست، بلكه بايد به ازاي هر يك ساعت ورزش، يك ليتر نوشابه‏هاي ورزشي كه حاوي الكتروليت‏ها و املاح هستند، را استفاده كنيد.
- از مصرف داروهاي آمفتامين، آنتي هيستامين ، ضدافسردگي‏ها و ساير داروهايي كه روي اعمال حياتي بدن شما تاثير مي‏گذارند، خودداري كنيد.
- كودكان، سالمندان و افراد مبتلا به بيماري‏هاي پوستي و غدد از گروه هاي مستعد براي ابتلا به بيماري‏هاي ناشي از گرما هستند.
- اگر فردي در اثر گرما دچار تهوع، گيجي، غش و ضعف، پوست داغ و قرمز يا سرد و مرطوب، تب ، افزايش ضربان قلب، تنگي نفس شد، او را هر چه سريع‏تر به بيمارستان يا درمانگاه برسانيد. گرما‏زدگي شديد، مي‏توند فرد را بكشد.


دسته ها :
سه شنبه 1392/2/17
X